دستگاه حضور و غیاب

ارائه دهنده دستگاه های حضور و غیاب فراتکنو

دستگاه حضور و غیاب

ارائه دهنده دستگاه های حضور و غیاب فراتکنو

تفاوت نرم افزار حضور غیاب و حقوق دستمزد

امروز با مقاله ای دیگر از وب سایت فراتکنو با عملکرد نرم افزار حضور غیاب رایگان در خدمت شما هستیم تا با تفاوت بین نرم افزار حضور غیاب و  حقوق دستمزد دستگاه حضور و غیاب آشنا شویم.

چرا نرم افزار حضور غیاب؟

شاید برایتان سوال پیش بیاید که با وجود دستگاه حضور و غیاب چه نیازی به نرم افزار می باشد؟مگر دستگاه کافی نیست.در پاسخ چنین می توان گفت که وظیفه ی دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی و یا تشخیص چهره به تنهایی ثبت ساعت تردد پرسنل می باشد و در اکثر دستگاه های  موجود بازار امکان تعریف شیفت کاری بر روی خود دستگاه وجود ندارد و دستگاه فقط ساعتی که کارمندان ورود/خروج، مرخصی و یا ماموریت انجام می دهند ثبت می کند و این وظیفه ی نرم افزار حضور غیاب می باشد که این تردد های ثبت شده را پردازش کند. که نحوه ی عملکرد آن به این گونه است که بعد از این که پرسنل تردد خود را با دستگاه انجام دادند شما می تواند از طریق USB یا شبکه از دستگاه تخلیه اطلاعات بگیرید.به عنوان مثال اگر بخواهید تردد های یک ماه پرسنل را بررسی کنید بعد از این که طی یک ماه پرسنل تردد زدند شما یک فلش USB به دستگاه حضور غیاب وصل کرده و طی مراحلی که در هر دستگاه متفاوت است تردد ها به فلش منتقل می شود سپس فلش را به سیستمی که نرم افزار حضور غیاب فعال می باشد وصل کرده و تخلیه را انجام می دهیم و همچنین شما همین کار را می توانید از طریق شبکه نیز انجام دهید.تا این جا متوجه شدیم که چرا به نرم افزار حضور غیاب در دستگاه حضور غیاب نیاز داریم.حال می پردازیم به تفاوت بین نرم افزار حضور غیاب و حقوق دستمزد

نرم افزار حضور غیاب رایگان

در ابتدا اگر بخواهیم تعریفی خلاصه از تفاوت بین نرم افزار حضور غیاب و حقوق دستمزد داشته باشیم چنین می توان گفت که وظیفه ی نرم افزار حضور غیاب گزارش از تردد پرسنل و وظیفه ی نرم افزار حقوق دستمزد گرد آوری فیش حقوقی می باشد.

شما در نرم افزار حضور و غیاب ابتدا پرسنل را با توجه به کدی که در دستگاه دارند تعریف کرده وارد می کنیم.زیرا دستگاه حضور غیاب و نرم افزار همدیگر را بر اساس کد می شناسند در ادامه الگوی کاری را تعریف کرده یعنی مشخص می کنیم ساعت ورود / خروج پرسنل چه زمانی باشد تا با توجه به این الگو میزان کارکرد ، تاخیر ، اضافه کار و… محاسبه شود و در نهایت طی یک صفحه گزارش برای شما نمایش داده می شود. شما در این نرم افزار می توانید ثبت مرخصی و ماموریت را انجام دهید همچنین می توانید ترددی را به صورت دستی اضافه یا اصلاح کنیم.در ادامه شما می توانید یک خروجی برای نرم افزار حقوق دستمزد داشته باشید

در کل شما در این نرم افزار فقط تخلیه اطلاعات از دستگاه را انجام می دهید و تردد های ثبت شده را بررسی می کنید.شما می توانید نمونه ای از این گزارش را در تصویر زیر مشاهده کنید.

 در نرم افزار حقوق دستمزد شما ابتدا فایل خروجی را بارگذاری می کنید.همان طور که از نام آن پیداست شما در این نرم افزار حقوق پرسنل را محاسبه می کنید.یعنی با توجه به میزان کارکردی و نوع الگویی که داشتند (ساعتی یا روزانه) می توان مشخص کرد حقوق پایه ، اضافه کار و …. با چه مبالغ و ضرایبی محاسبه شود و در انتها یک صفحه از گزارش فیش حقوقی را نشان می دهد که در ادامه نمونه ای از این فیش حقوقی را برای شما آورده ایم.
 تا این جا به طور نسبی با تفاوت بین نرم افزار حضور غیاب و حقوق دستمزد آشنا شده ایم.لازم به ذکر است که نرم افزار های متفاوتی در بازار موجود می باشد. اگر بخواهیم چند نکته را در حین خرید رعایت کنیم به موارد زیر می توان اشاره کرد.
– محیط فارسی و آسان نرم افزار و کاربر پسند بودن آن
– سازگار با ویندوز سیستم شما
– امکان گزارش گیری فردی و گروهی
– امکان ویرایش تردد به صورت دستی
– پشتیبان گیری و بازیابی (backup)
– عدم محدودیت در تعریف پرسنل
– امکان تعریف اگوی کاری به صورت ساعتی و روزانه
– و …
 نکته ی دیگری که در نرم افزار حضور غیاب حائز اهمیت می باشد این است که نرم افزار بعد از مدتی قفل نشود یعنی برای استفاده از نرم افزار نیازی نباشد که حتما مبلغی بعد از یک بازه زمانی پرداخت شود تا بتوان از نرم افزار استفاده کرد.
 فراتکنو کلیه این امکانات فوق را برای شما فراهم کرده است و همچنین دو نرم افزار حضور غیاب رایگان و حقوق دستمزد به صورت هدیه در پکدستگاه حضور غیاب موجود می باشد که کلیه نیاز های یک مجموعه اداری را ساپورت می کند.همچنین شما می توانید فایل راهنمای نرم افزار حضور و غیاب رایگان از بخش مرکز دانلود سایت فراتکنو دانلود کنید.
 امیدوارم این مقاله برای شما مفید واقع شود در صورت داشتن هرگونه سوال شما می توانید با فراتکنو تماس حاصل فرمایید تا بتوانیم به طور دقیق تر شما را راهنمایی کنیم.

تکنولوژی بیومتریک در دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی ارزان

تکنولوژی بیومتریک برای تعیین هویت انسان

تکنیک‌های تشخیص هویت بیومتریک، روش‌هایی هستند که افراد از طریق خصوصیات فیزیکی، مانند اثرانگشتان، نمودارهای گرافیکی voiceprint، مشخصات چهره یا حتی آرایش DNAخود، شناسایی می‌شوند. این تکنولوژی‌ها می‌تواند برای اهداف مختلف، از امنیت اطلاعات مالی و کامپیوترها، به منظور شناسایی مظنونان از شواهد بجا مانده در صحنه جرم بکارگرفته شوند. هر نوع تکنولوژی دارای مزایا و معایب خودش است، و به بهترین نحوه برای کاربردهای خاص مناسب است.

انگشتنگاری

اسکن اثر انگشت یکی از ساده‌ترین تکنولوژی‌های بیومتریک است. حلقه‌ها و برآمدگی‌ها در پوست انگشتانتان مشابه سن شما باقی می‌ماند، آنها یک روش دائمی برای تعیین هویت هستند و به عنوان یکی از انواع شواهد برای جرم شناسان، به منظور شناسایی عاملان جنایات بکاربرده می‌شوند. اسکنرهای اثر انگشت می‌تواند به عنوان دستگاه‌های امنیتی بیومتریک اصلی بکاربرده شوند، هرچند روش‌هایی برای مغلوب ساختن این تکنولوژی، با استفاده از پوشش‌های مصنوعی نوک انگشتان وجود دارد.تکنولوزی بیومتریک امروزه در حضور و غیاب کاربرد فراوانی دارد.همین امر باعث شده که انواع دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی ارزان در بازار موجود باشد.برخی از کامپیوترها مجهز به دستگاهی هستند که نوک انگشت یک شخص را برای تعیین هویت فرد، اسکن می‌کند.همراه دستگاه حضور و غیاب یک نرم افزار حضور غیاب رایگان ارائه می شود که ریز ورود و خروج و تردد فرد را مورد بررسی قرار می دهد. هر فرد دارای یک الگوی منحصر به فرد برای اثرانگشتان خود می‌باشد. اسکنرهای اثر انگشت، برآمدگی‌ها و فرورفتگی‌ها، یا الگوی  منحصر به فرد از خطوط که باعث می‌شود تا اثر انگشت فرد ایجاد شود، را ثبت می‌کنند. بعضی از اسکنرهای بیومتریک اثرانگشت، پدهایکوچکی هستند، که کاربر آنرا بر روی یک یا چند نقطه از انگشتان به منظور اسکن شدن، قرار می‌دهد. برخی از لب‌تاپ‌ها دارای یک شکاف کوچک بر روی بدنه، واقع در نزدیکی صفحه کلید هستند. کاربر با انگشت خود در میان این شکاف ضربه می‌زند، که این امر باعث می‌شود نوک انگشتان فرد اسکن شود.

Voiceprints : اثر صدا یا نمایش گرافیکی از صدای شخص

آنالیز اثر صدا شامل مقایسه زیر و بمی صدا، لحن و ریتم گفتار از دو نمونه‌های صوتی برای تطابق است. در حالی که تجزیه و تحلیل صدا ممکن است شامل کنترل از راه دور، مانند اجازه دادن یک مشتری بانک برای تماس به منظور بررسی معامله، کیفیت خط، سر و صدای محیط(اصوات مزاحم) و شکایات باشد که ممکن است با تطابق محکم تداخل داشته باشند. سیستم‌های آنالیز صدا نیز ممکن است برای گفتار ضبط شده آسیب‌پذیر باشد، و بسته به کیفیت، سیستم آنالیز را انجام می‌دهد.

اسکنهای نوری

بطور کلی، اسکن نوری به دو شکل آمده است. اسکن شبکیه با استفاده از عروق خونی در چشم خودتان برای تشخیص هویت شما، در حالی که اسکن عنبیه تغییرات رنگ منحصر به فرد در عنبیه مربوط به شما را با تصویر ازقبل ذخیره شده مقایسه می‌کند. اسکنرهای  نوری نسبت به اسکنرهای اثرانگشت راحت‌تر (آسان‌تر) حفظ می‌شوند، چونکه کاربران هرگز از لحاظ فیزیکی دستگاه اسکن را لمس نمی‌کنند، اما انجام این کار مستلزم این است که شما از چند اینچ دورتر به اسکنر خیره شوید و چشم خود را در طول مدت زمان اسکن ثابت نگه‌دارید. در برخی از شرایط چشم، مانند رتینوپاتی دیابتی، ممکن است تغییر ویژگی‌های چشم‌تان برای ضعیف کردن اسکن کافی باشد.

DNA

تعیین توالی DNA، ممکن است تکنولوژی بیومتریک نهایی باشد. هر سلول در بدن انسان حاوی DNA می‌باشد، و اینکه، توالی منحصربه فرد داده‌های بیولوژیکی مانند اثر انگشت منحصر به فرد است که می‌تواند در مبحث تعیین هویت بکارگرفته شود. دانشمندان علوم پزشکی قانونی بطور منظم رشته‌های مو، سلول‌های پوست، خون و سایر مایعات بجا مانده در صحنه جرم، را برای شناسایی مجرمان بکار می‌برند، چونکه احتمال میکروسکوپی از یک تطابق غلط، تقریبا حضور سوژه را تضمین می‌کند. با وجود اینکه، آنالیز DNA به امری عادی در تحقیقات جنایی تبدیل شده است، کاربرد قابل توجهی آن در سیستم‌های امنیتی بیومتریک با توجه به هزینه و زمان مورد نیاز برای مقایسه توالی نمونه DNA، یافت نشده است.

حقایق جالب در مورد تکنولوژی بیومتریک

تکنولوژی بیومتریک به مطالعه و شناخت ویژگی‌های رفتاری و فیزیکی منحصر به فرد انسان اشاره دارد. این امر برای نظارت، کنترل دسترسی و مدیریت دسترسی تشخیص هویت استفاده می‌شود. تکنولوژی بیومتریک می‌تواند افراد را بر اساس الگوهای بانک‌های اطلاعاتی ذخیره شده، بررسی و شناسایی کند. کشورهایی که تکنولوژی بیومتریک را بکار می‌برند عبارتند از: ایالات متحده، برزیل، آلمان و انگلستان.

طبقه‌بندی

تکنولوژی بیومتریک فیزیولوژیکی را می‌توان به بیومتریک‌های دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره، اسکن عنبیه، بیومتریک‌های شبکیه، اسکن دست، تشخیص صدا، تشخیص الگوی عروقی، تطبیق DNAA و انگشت‌نگاری بیومتریک، طبقه‌بندی کرد. تکنولوژی بیومتریک رفتاری، معیارهای صدا، راه رفتن و ریتم تایپ کردن افراد از طریق تشخیص حرف زدن، ضربه زدن به صفحه کلید و امضا، را آنالیز می‌کند.

دستگاه‌ها

دستگاه‌های بیومتریک، اطلاعات را ضبط، ذخیره و مقایسه می‌کنند. این نوع داده‌های بیومتریک، برای مثال اثرانگشت یا صدا روشی تعیین کننده‌ای است که توسط دستگاه ضبط شده و برای فرایندها بکار برده می‌شوند. دستگاه‌های بیومتریک رایج شامل: اسکنرهای انگشت‌نگاری، اسکنرهای مربوط به صورت، اسکنرهای عنبیه/شبکیه، اسکنرهای هندسه دست و روشن‌سازی(توضیح) بافت‌های عمیق است.

کاربردها

زمان و حضور تکنولوژی یا سیستم‌های بیومتریک توسط کسب و کارهای متعدد به منظور رسیدگی به این کمبودها در سیستم‌های حضور و غیاب سنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. تکنولوژی بیومتریک، کنترل دسترسی برای ورود کاربران غیر مجاز را محدود می‌کند و اجازه می‌دهد تا فقط کاربران مجاز به داخل ملک یا تاسیسات رفت و آمد داشته باشند. این امر نیز تمام خروجی‌ها و ورودی‌ها را ردیابی می‌کند. دسترسی به کنترل تکنولوژی بیومتریک با بهره‌گیری از تشخیص دست، اسکن عنبیه و بیومتریک‌های انگشت‌نگاری صورت می‌گیرد. قفل‌های درب بیومتریکی، که همچنین قفل‌های درب انگشت‌نگاری نامیده می‌شوند، در داخل منازل مسکونی و تاسیسات دیگر بجای کلیدها استفاده می‌شوند. این سیستم پایگاه اطلاعاتی از اثرانگشتان مجاز را حفظ می‌کند و اجازه می‌دهد تا فقط کسانی که ثبت اثرانگشت آنها بر روی فایل موجود است، وارد شوند. کاربردهای دیگر تکنولوژی بیومتریک شامل احراز هویت بیومتریک و سیستم‌های امنیتی، گزارشات بیومتریک، گزارش‌های معتبر و متقاعد کننده بیومتریکی و ارائه‌های بیومتریک است.

کاربردها

تکنولوژی بیومتریک در فرودگاه‌ها، شبکه‌های بی‌سیم و مخابراتی، ادارات، منازل، بانک‌ها، مدارس، سیستم‌های کارت شناسایی ملی، کنترل مرزی، خدمات مهاجرت، کتابخانه‌ها، مراکز تماس(تلفن)، خدمات درمانی و/ یا تبلیغات/انجمن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مزایا

تکنولوژی بیومتریک امنیت را افزایش می‌دهد، تقلب را کاهش می‌دهد، دردسر از دست دادن کلیدها و کارت‌های شناسایی از  بین می‌رود، هزینه‌های دولت کاهش می‌یابد، نیاز برای بخاطر سپردن رمز عبور از بین می‌رود و دسترسی قابل اطمینان به اطلاعات حفاظت شده را فراهم می‌کند. داده‌های بیومتریک جهانی ، منحصر به فرد، دائمی است و جعل آن غیرممکن می‌باشد.

محدودیت‌ها

تکنولوژی بیومتریک دارای برخی از محدودیت‌ها است. این مسئله اجرای آن، مدیرت و نگهداری را پر هزینه ساخته است؛ پیاده‌سازی اسکن اثرانگشت در گروه‌های قومی خاص و جمعیت سالمندان دشوار است، و اینکه کیفیت اثر انگشت بهترین راه‌حل برای اسکن انگشت‌نگاری نیست؛ اثرانگشت می‌تواند به مرور زمان تغییر کند- این امر بخصوص در مورد کارگرانی که اصولا با دست‌های خود کار می‌کنند، صدق می‌کند؛ اگر یک کاربر مدل موی خود را تغییر دهد، آرایش خود را پاک کند یا پوشیدن کلاه، سیستم‌های تشخیص چهره ممکن است مشکلی را مطرح کنند؛ و سیستم‌های بیومتریک شبکیه، فنی هستند و استفاده از آن بسیار دشوار است. تکنولوژی بیومتریک همچنین با مسائل حریم خصوصی در ارتباط است، و داده‌های بیومتریک می‌تواند بدون اطلاع یا رضایت صاحبان استفاده شود.

حقایق جالب در مورد تکنولوژی بیومتریک

تکنولوژی بیومتریک به مطالعه و شناخت ویژگی‌های رفتاری و فیزیکی منحصر به فرد انسان اشاره دارد. این امر برای نظارت، کنترل دسترسی و مدیریت دسترسی تشخیص هویت استفاده می‌شود. تکنولوژی بیومتریک می‌تواند افراد را بر اساس الگوهای بانک‌های اطلاعاتی ذخیره شده، بررسی و شناسایی کند. کشورهایی که تکنولوژی بیومتریک را بکار می‌برند عبارتند از: ایالات متحده، برزیل، آلمان و انگلستان.

طبقه‌بندی

تکنولوژی بیومتریک فیزیولوژیکی را می‌توان به بیومتریک‌های دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره، اسکن عنبیه، بیومتریک‌های شبکیه، اسکن دست، تشخیص صدا، تشخیص الگوی عروقی، تطبیق DNAA و انگشت‌نگاری بیومتریک، طبقه‌بندی کرد. تکنولوژی بیومتریک رفتاری، معیارهای صدا، راه رفتن و ریتم تایپ کردن افراد از طریق تشخیص حرف زدن، ضربه زدن به صفحه کلید و امضا، را آنالیز می‌کند.

دستگاه‌ها

دستگاه‌های بیومتریک، اطلاعات را ضبط، ذخیره و مقایسه می‌کنند. این نوع داده‌های بیومتریک، برای مثال اثرانگشت یا صدا روشی تعیین کننده‌ای است که توسط دستگاه ضبط شده و برای فرایندها بکار برده می‌شوند. دستگاه‌های بیومتریک رایج شامل: اسکنرهای انگشت‌نگاری، اسکنرهای مربوط به صورت، اسکنرهای عنبیه/شبکیه، اسکنرهای هندسه دست و روشن‌سازی(توضیح) بافت‌های عمیق است.

کاربردها

زمان و حضور تکنولوژی یا سیستم‌های بیومتریک توسط کسب و کارهای متعدد به منظور رسیدگی به این کمبودها در سیستم‌های حضور و غیاب سنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. تکنولوژی بیومتریک، کنترل دسترسی برای ورود کاربران غیر مجاز را محدود می‌کند و اجازه می‌دهد تا فقط کاربران مجاز به داخل ملک یا تاسیسات رفت و آمد داشته باشند. این امر نیز تمام خروجی‌ها و ورودی‌ها را ردیابی می‌کند. دسترسی به کنترل تکنولوژی بیومتریک با بهره‌گیری از تشخیص دست، اسکن عنبیه و بیومتریک‌های انگشت‌نگاری صورت می‌گیرد. قفل‌های درب بیومتریکی، که همچنین قفل‌های درب انگشت‌نگاری نامیده می‌شوند، در داخل منازل مسکونی و تاسیسات دیگر بجای کلیدها استفاده می‌شوند. این سیستم پایگاه اطلاعاتی از اثرانگشتان مجاز را حفظ می‌کند و اجازه می‌دهد تا فقط کسانی که ثبت اثرانگشت آنها بر روی فایل موجود است، وارد شوند. کاربردهای دیگر تکنولوژی بیومتریک شامل احراز هویت بیومتریک و سیستم‌های امنیتی، گزارشات بیومتریک، گزارش‌های معتبر و متقاعد کننده بیومتریکی و ارائه‌های بیومتریک است.

کاربردها

تکنولوژی بیومتریک در فرودگاه‌ها، شبکه‌های بی‌سیم و مخابراتی، ادارات، منازل، بانک‌ها، مدارس، سیستم‌های کارت شناسایی ملی، کنترل مرزی، خدمات مهاجرت، کتابخانه‌ها، مراکز تماس(تلفن)، خدمات درمانی و/ یا تبلیغات/انجمن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مزایا

تکنولوژی بیومتریک امنیت را افزایش می‌دهد، تقلب را کاهش می‌دهد، دردسر از دست دادن کلیدها و کارت‌های شناسایی از  بین می‌رود، هزینه‌های دولت کاهش می‌یابد، نیاز برای بخاطر سپردن رمز عبور از بین می‌رود و دسترسی قابل اطمینان به اطلاعات حفاظت شده را فراهم می‌کند. داده‌های بیومتریک جهانی ، منحصر به فرد، دائمی است و جعل آن غیرممکن می‌باشد.

محدودیت‌ها

تکنولوژی بیومتریک دارای برخی از محدودیت‌ها است. این مسئله اجرای آن، مدیرت و نگهداری را پر هزینه ساخته است؛ پیاده‌سازی اسکن اثرانگشت در گروه‌های قومی خاص و جمعیت سالمندان دشوار است، و اینکه کیفیت اثر انگشت بهترین راه‌حل برای اسکن انگشت‌نگاری نیست؛ اثرانگشت می‌تواند به مرور زمان تغییر کند- این امر بخصوص در مورد کارگرانی که اصولا با دست‌های خود کار می‌کنند، صدق می‌کند؛ اگر یک کاربر مدل موی خود را تغییر دهد، آرایش خود را پاک کند یا پوشیدن کلاه، سیستم‌های تشخیص چهره ممکن است مشکلی را مطرح کنند؛ و سیستم‌های بیومتریک شبکیه، فنی هستند و استفاده از آن بسیار دشوار است. تکنولوژی بیومتریک همچنین با مسائل حریم خصوصی در ارتباط است، و داده‌های بیومتریک می‌تواند بدون اطلاع یا رضایت صاحبان استفاده شود.

چگونه باید حضور و مدت زمان حضور یک کارمند را بررسی کرد؟

چگونه باید حضور و مدت زمان حضور یک کارمند را بررسی کرد؟

یکی از مهمترین عملکردهای بخش منابع انسانی، وظیفه جبران خدمات است. بنابراین با توجه به وظایف کارمندان، ثبت حضور و مدت زمان حضور آنها باید دقیق و درست باشد. به این دلیل، ستاد منابع انسانی باید درباره انواع روشهای بررسی حضور و مدت زمان حضور کارمند آگاهی داشته باشد. طیف روشها از فرایند های بررسی مبتنی بر کامپیوتر تا نمونه های ساده استفاده از قلم و کاغذ تنها را در بر می گیرند مانند نصب یک ساعت دیواری سنتی برای استفاده توسط کارت های ساعت فردی که با نام و شماره کارمند، بخش با هر اطلاعات شناسایی دیگر مهر شده اند. در ابتدای شیفت، کارمند کارت ساعتش را در آن ساعت قرار میدهد و کارت را با زمان جاری مهر میزند.کارفرمایانی که از این روش استفاده میکنند تاکید شان بر این است که کارمندان به دقت به ساعت ورود و خروج با توجه به یک بازه مشخص زمانی برای حفظ یک مقدار ثابت ساعت برای کار هفتگی توجه کنند.برای مثال، کارمندان معمولا از ساعت زدن بیشتر از چند دقیقه قبل از اینکه شیفت شان شروع شود یا بیشتر از چند دقیقه بعد از پایان کارشان خوششان نمی آید. این روش باعث می شود فرایند پرداخت برای کار ساعتی در طی یک هفته کامل کاری آسان شود. بنابراین، این سیستم باید برای انعکاس حضور مدت طولانی تری از زمان مورد نظر یا ترک و غیبت، تعطیلی یا غیبت های دیگر مربوط به کار مانند شرکت در سمینارهای خارج از محیط کاری و کارگاه ها تعدیل شود.

وظیفه نگه داشتن زمان را به سرپرستان و مدیران در حوزه وظایف شان به عنوان بخشی از وظایف کاری معمول شان واگذار کنید. با استفاده از این روش، سرپرستان و مدیران بر زمان دقیق روزانه ورود و خروج هر کارمند نظارت دارند. این روش می تواند برای دپارتمان های کوچک مفید باشد با این حال، نظارت و گزارش نویسی وقتی کارمندان شروع به انجام وظایف روزمره شان می کنند و وقتی آنها کارشان را تمام می کنند می تواند زمان بر و حداقل روشی هزینه بر باشد. نتیجه این روش این است که سرپرستان و مدیران احتمالا بیشتر با غیبت های کارمندان در محیط کاری آشنا میشوند. همانطور که گفته شد، ثبت غیبت های کارمند از طریق نظارت سرپرست و اطلاعات مبادله شده بین کارمند و سرپرست می تواند بسیار دقیق باشد. یک روش سلف- سرویس برای کارکنان در جهت نظارت بر حضور و غیابشان ایجاد کنید. با استفاده از یک روش نگهداری زمان به طور سنتی از طریق تامین کنندگان استخدام شده یا خدمات حرفه ای تامین می شود، کارکنان می توانند وظایف روزمره شان را برای گرفتن افزایش حقوق یک ربع یا نیم ساعت انجام دهند. نرم افزارهای کاربردی وجود دارد که در این فرایند کمک می کنند. با این حال، بسیاری از راه حل های نرم افزاری ممکن است برای صدور صورت حساب مشتریان باشند و نه فقط برای حفظ زمان حضور کارمند. کارکنانی که درگیر انجام پروژه کاری هستند که در فواصل متوسط یا بلند مدت زمانی باید آن را انجام دهند ممکن است این روش را در پیگیری کارایی شان مفید ارزیابی کنند و کارفرماها آن را در جبران کار کارکنان مثلا به مدت نیم ساعت بابت مشتریان خاص مفید خواهند یافت.

شما می توانید با استفاده از دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی یک گزارش کامل از حضور و غیاب و تردد  پرسنل داشته باشید.