دستگاه حضور و غیاب

ارائه دهنده دستگاه های حضور و غیاب فراتکنو

دستگاه حضور و غیاب

ارائه دهنده دستگاه های حضور و غیاب فراتکنو

همه چیز درباره دستگاه حضور و غیاب

  

دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی

امروزه بسیاری از ادارات و دفاتر کار مختلف برای کنترل و نظارت بر ورود و خروج و حضور و غیاب کارمندانشان، از سیستم های بیومتریک استفاده می کنند. یکی از محبوب ترین و رایج ترین دستگاه های بیومتریک که برای این کار مورد استفاده قرار می گیرد، دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی است.

به طور کلی اصلی ترین مزیت دستگاه هایی که با تکنولوژی مدرن بیومتریک ساخته می شوند، امنیت بالای این دستگاه ها و دقت فوق العاده آنهاست. اساس کار این دستگاه ها بر پایه ویژگی های بیولوژیک مانند طرح اثر انگشت ها، طرح عنبیه، حالت چهره و… شکل گرفته است. همین موضوع دقت این محصولات را بسیار بالا می برد.

در این میان، دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی F70 محبوبیت فوق العاده ای دارد. چرا که هم امنیت آن بالا بوده و هم روش کار با آن ساده است. علاوه بر این، این گونه دستگاه ها موجب صرفه جویی قابل توجهی در زمان می شوند.

در ادامه این مطلب، ضمن معرفی بیشتر این دستگاه ها، به سوال هایی که در این زمینه وجود دارد پاسخ می دهیم. سوالاتی مانند اینکه نحوه کار سیستم حضور و غیاب چگونه است؟ این دستگاه برای چه مواردی کاربرد دارد؟ قیمت دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی چگونه و بر اساس چه عواملی تعیین می شود؟

نحوه کار دستگاه حضور و غیاب

سیستم حضور و غیاب به این صورت کار می کند که ابتدا لازم است اثر انگشت فرد در پایگاه داده ثبت گردد. به این منظور فرد مورد نظر باید انگشت خود را بر روی سنسور دستگاه قرار دهد تا دستگاه آن را اسکن کند. در این مرحله اولین نقشه و الگو بر اساس طرح اثر انگشت شخص در دستگاه تولید شده و به صورت مختصات بیومتریک در پایگاه داده ثبت می گردد.

پس از آن، برای حضور و غیاب افراد باید انگشت خود را بر روی سنسور دستگاه قرار دهند. دستگاه مجددا اثر انگشت فرد را اسکن می کند و از آن نقشه و الگویی بر اساس طرح سر انگشت ایجاد می کند. سپس این الگو با الگوهای موجود در پایگاه داده ها مقایسه می شوند. در صورتی که این الگو در پایگاه داده وجود داشته باشد و مختصات بیومتریک آن با مختصات یکی از نقشه های پایگاه داده مطابقت کند، حضور فرد ثبت می شود.

مزیت های دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی

امنیت این دستگاه ها بسیار بالاست. سیستم های حضور و غیاب کارتی یا سیستم هایی که با رمز عبور کار می کنند امنیت پایین تری نسبت به دستگاه های اثر انگشتی دارند.

با استفاده از سیستم حضور و غیاب اثر انگشتی می توان پایگاه داده ای کامل و جامع از ویژگی های بیومتریک کارکنان مجموعه به دست آورد. این پایگاه داده شامل ویژگی های بیولوژیکی هر شخص به همراه زمان دقیق خروج و ورود هر یک از کارمندان است. داشتن این ویژگی موجب آن می شود که در تصمیم گیری ها و محاسبه های مورد نیاز شرکت نهایت دقت وجود داشته باشد.

یکی دیگر از مزیت های دستگاه حضور و غیاب انگشت زنی، امکان هماهنگی و ادغام این سیستم با دستگاه های دیگر موجود در شبکه است. به عنوان مثال می توان این دستگاه را با نرم افزار های مخصوص گوشی همراه و نرم افزارهایی که در بستر وب فعال هستند ادغام نمود. به این ترتیب می توان از راه های مختلفی به اطلاعات ورود و خروج دسترسی داشت.

سرعت دستگاه های حضور و غیابی که با اثر انگشت کار می کنند، بسیار بالاست. این مزیت به خصوص در مقایسه با سیستم های کارت زنی به چشم می آید. دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی در کسری از ثانیه می تواند اثر انگشت را تشخیص داده و اطلاعات را در سیستم ثبت نماید.

دستگاه حضور و غیاب
دستگاه حضور و غیاب MB2000

چرا دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی از مدل کارتی بهتر است؟

دستگاه های کارتی اگرچه سابقه بیشتری نسبت به سیستم حضور و غیاب اثر انگشتی دارند، اما این دلیل بر مزیت آن ها نمی شود. چرا که می توان این دستگاه ها را فریب داد. مثلا اگر کارمندی کارت خود را به کارمند دیگری بدهد تا برای او کارت بزند، سیستم به اشتباه حضور آن شخص را ثبت می کند. در حالی که اثر انگشت هر شخص منحصر به فرد است و آن را نمی توان به کس دیگری داد.

هم چنین مشکل دیگری که در زمینه دستگاه های کارتی وجود دارد، امکان گم کردن یا جا گذاشتن کارت است. اگر کارمندی کارت خود را جا بگذارد یا گم کند، نمی تواند حضور و غیاب خود را ثبت کند. اما اثر انگشت همواره همراه شخص است.

دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی علاوه بر داشتن این برتری ها، از قیمت بسیار مناسبی برخوردار بوده و استفاده از این نوع دستگاه ها کاملا مقرون به صرفه است.

قیمت دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی

به طور کلی قیمت سیستم های حضور و غیاب انگشت زنی مقرون به صرفه می کند. برخی از ویژگی های اصلی که در تعیین قیمت این دستگاه موثر است عبارتند از:

روش های ثبت تردد (فقط اثر انگشت، اثر انگشت به همراه رمز، کارت و…)

ظرفیت دستگاه

کیفیت نمایشگر

قابلیت اتصال به شبکه، پرینتر و …

بدیهی است که یک دستگاه ارزان در این ویژگی ها قابلیت کمتری دارد. اما به طور کلی همه این دستگاه ها از امنیت و کیفیت بالایی برخوردار هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.